Відділ освіти, молоді та спорту Яготинської районної державної адміністрації
Яготинської районної державної адміністрації

Організація роботи з обдарованими дітьми в закладах дошкільної освіти

27 лютого 2020 року методистом РМК відділу освіти, молоді та спорту Яготинської районної державної адміністрації  Миненок О. В. на базі дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №1 «Зіронька» проведено спільне засідання районних методичних об'єднань завідуючих та вихователів-методистів закладів дошкільної освіти на тему: «Організація роботи з обдарованими дітьми в закладах дошкільної освіти». Метою спільного засідання було: активізація знань педагогів щодо розвитку обдарованості у дітей дошкільного віку, стимулювання учасників до пошуку способів розвитку здібностей дошкільників, поширення знань щодо організації роботи з обдарованими дітьми, створення умов для розвитку обдарованості дітей, розробка рекомендацій для їх виховання і розвитку. На початку засідання Оксана Вікторівна зазначила про актуальність проблеми організації роботи щодо раннього виявлення в кожної дитини іскри таланту та роль керівника в організації роботи з обдарованими дітьми в закладі дошкільної освіти.

Теоретичну частину засідання розпочали переглядом відео, у якому журналіст намагалася з'ясувати у дошкільників, що таке обдарованість, талант, і чи вважають вони себе обдарованими дітьми. Виявилося, що кожна дитина вважає себе обдарованою: хто красою, хто вмінням танцювати, а хто великою кількістю іграшок. Розібратися з поняттям «обдаровані діти» і як організувати ефективну роботу з таким дітьми у закладах дошкільної освіти запропонувала завідуюча ДНЗ №1 «Зіронька» Гаврущенко Л. С. Слухаючи доповідь Лілії Сергіївни, що супроводжувалася мультимедійною презентацією, учасники РМО створили модель обдарованої дитини, визначили професійні якості вихователя, що працює з обдарованими дітьми, виокремили етапи роботи та функціональні обов'язки кожного педагога у роботі з таким дошкільниками.

У практичному блоці учасники засідання  переглянули організацію та проведення вихователем-методист ДНЗ №1 «Зіронька» Хавтирко В. Г. семінару-практикуму для педагогів «Подорож у Країну обдарованості». Під керівництвом Віти Григорівни вихователі відвідали визначні місця уявної Країни обдарованості: Храм Логіки, Ліс Чомучок, Долину Творчості, Замок Фантазії, Рівнину Спілкування, Гори Здібностей. Звісно, не обійшлося без добрих справ: педагоги, виконуючи різні творчі завдання, звільняли країну від лінощів, заздрощів, байдужості, нерозумінні та самотності. Вихователі малювали, співали, складали розповіді, розв'язували логічні задачі, придумували незвичні  способи використання звичайних предметів тощо. Наприкінці подорожі Хавтирко В. Г. порадила педагогам співпрацювати з батьками обдарованих дітей, заохочувати малят до творчості, створювати сприятливу емоційну атмосферу, скеровувати кипучу енергію дітей у потрібне русло, сприяти розвитку здібностей дошкільнят, не забуваючи при цьому розвивати свій творчий потенціал.

Далі учасники засідання мали змогу переглянути один з результатів роботи педагогічного колективу ДНЗ №1 «Зіронька» з обдарованими дітками: творчий звіт музично-драматичного гуртка «Колосок» (керівник Стукаленко Т.М.)  - театралізовану казку «Вовк і семеро козенят на новий лад».  Вихованці старших груп (козенята та Вовк) разом з вихователем Смілою М.М. (у ролі Матінки Кози) показали глядачам нову інтерпретацію відомої української казки. Все дійство супроводжувалося піснями та танцями («Таночок козенят», «Танок Кози і козенят», пісня «Мама є у кожного з маляток», «Пісенька Матінки Кози»). Діти показали високий рівень розвитку зв'язного мовлення, гарну дикцію та емоційне забарвлення віршованих реплік. Було помітно, що малята отримують насолоду від акторської гри, добре вживаються в ролі, очікують відгуку глядачів.

Таким чином, керівники закладів освіти району дійшли висновку, що професія вихователя належить до творчих видів діяльності, адже професійна діяльність будь – якого педагога спрямовується на виховання унікальної, неповторної особистості, до якої потрібно найти свій унікальний підхід.  В свою чергу, творчість дитини формується під впливом взірця дорослого, тому це також зумовлює важливість розвитку творчих здібностей у особистості  вихователя.

Наприкінці засідання було прийнято методичні рекомендації:

  1. Завідуючим закладів дошкільної освіти забезпечувати постійний контроль за дотриманням сприятливих умов, щодо підтримки обдарованості в дітей дошкільного віку.
  2. Вихователям – методистам  вдосконалити умови і можливості для змістовного спілкування з батьками у сім’ї та в дошкільному закладі, які сприяють активності дітей та розвитку їх творчих здібностей.
  3. Педагогам закладів дошкільної освіти розглядати здібності дітей, як передумову успішного виконання ними  певних видів діяльності.
  4. Систематично розвивати здібності дітей у процесі взаємодії їх з навколишнім світом, під впливом розвитку, виховання та навчання.


« повернутися до списку новин