Відділ освіти, молоді та спорту Яготинської районної державної адміністрації
Яготинської районної державної адміністрації

Формування у дітей дошкільного віку часових понять за творами В. Сухомлинського

Спадщина кожного митця чи вченого має свою долю. Надбання одних швидко забувають, твори інших вряди-годи згадують, а ідеї деяких актуальні й нині. Педагоги дошкільної освіти активно вивчають, впроваджують та поширюють ідеї видатного педагога і науковця Василя Сухомлинського в практику роботи з дітьми. Його самобутня літературна спадщина з плином часу привертає все більше уваги. Так з метою підвищення  науково-методичного та практичного фахового рівня вихователів закладів дошкільної освіти 8 листопада  2019 року на базі дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №1 «Зіронька» методистом районного методичного кабінету відділу освіти молоді та спорту   Яготинської районної державної адміністрації Миненок О.В.  було проведено засідання районного методичного об'єднання вихователів закладів дошкільної освіти на тему: «Формування у дітей дошкільного віку понять «час», «мить», «вічність» на заняттях за творами В. Сухомлинського».

Роботу РМО було розпочато з практичної частини, вихователь Сухомлин І. В. провела інтегроване заняття в середній групі «Осінні перельоти»,  на якому діти засвоювали знання  про перелітних птахів нашої місцевості, характерні ознаки їх зовнішнього вигляду, поведінки (чим живляться, чому відлітають у теплі краї).  Вихованці Інни Володимирівни та присутні на занятті педагоги побували у справжньому пташиному аеропорту, звідки по-черзі відлітали у вирій ластівки, журавлі, шпаки, гуси, залишаючи дітям на згадку про себе цікаві завдання (дидактичні ігри «У кого яке тіло», «Птахи і пташенята», «У кого яке гніздо»). Ластівки подарували книжечку з оповіданням В. Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм». Читаючи та обговорюючи твір, діти закріплювали уявлення про послідовність змін у природі восени та протягом року. Заняття малятам дуже сподобалося, вони дізналися багато нового та цікавого про птахів і пообіцяли обов'язково дбати про пернатих друзів взимку.

Потім учасники засідання переглянули  заняття в старшій групі «Формування у дітей поняття «вічність»  за оповіданням  В. Сухомлинського «Чорнобривці». Вихователь Кириченко О. Л. дала можливість дітям насолодитися спогляданням останніх барвистих квітів осені – чорнобривців. Дошкільнята добирали слова-ознаки для опису багряного букетика, з'ясовували, чому чорнобривці мають таку назву і за що їх люблять і поважають українці. Потім Олена Леонідівна ознайомила вихованців з оповіданням  В. Сухомлинського «Чорнобривці», у якому розповідається про те, як бабуся на прикладі квітів пояснює внукові поняття «вічність»: «Ось і людина живе, щоб вічно жила її краса, - сказала бабуся. - Батьки живуть, щоб виховувати дітей. А діти потім народжують своїх дітей, щоб вічно жив людський рід». Щоб продовжити життя квітам, діти висіяли насіння у горщики. Тепер запашні квіти на підвіконнях будуть приносити радість малечі. Атмосфера на занятті було піднесеною, діти залишилися задоволеними.

Після перегляду та обговорення занять учасники засідання за «круглим столом» подискутували з проблеми  «Щоб педагогічна праця давала радість». Потім практичний психолог Коцюба Л.Д. подарувала вихователям хвилини відпочинку, повівши тренінг «Профілактика емоційного вигорання педагогічних працівників».

Наприкінці засідання педагоги оглянули виставку дитячих малюнків до творів В. Сухомлинського, презентацію літератури з проблеми впровадження  ідей видатного письменника у практику роботи з дошкільниками  та  прийняли методичні рекомендації:



« повернутися до списку новин